Hemma idag också

Fortfarande förkyld och jag stannar hemma idag också. Tänkte ta vara på tiden hemma och försöka sammanställa min uppgift jag gjorde med barnen häromdan. Det är bara det att jag inte vet var jag ska börja. Det är ju lätt att sätta sig och skriva ut bilder och det är lätt att sätta sig och skriva ner vad barnen sa. Just därför händer inget.
I morse satt jag och tittade på min nästa kurs... vilka böcker jag måste köpa osv. Det är 7 böcker jag måste köpa! En av dem är på engelska och den hittar jag inte. Men de andra sex böckerna gick på över tusenlappen tillsammans. Det kommer nog svida lite i plånboken.... fast det var iför sig länge sen jag på riktigt kollade vad jag hade där, för att jag har inte använt kontanter på jättelänge. :/ Men jag är ganska sparsam av mig ändå :) Det är egentligen bara kurslitteratur jag lägger pengar på och nån chokladkaka ibland ^^

Igår ville jag börja läsa en ny bok. För det var verkligen något som fattades. Fick erbjudanden från syrran, men det var inget för mig tror jag. Men sen kom jag ihåg att jag hade en Nalle Puh- bok liggandes. Mammas gamla som hon kanske fick när hon var barn. Den är jätterolig att läsa ^^
Men snart ska jag införskaffa mig en bok med samma författare som den jag läste ut igår.

Imorgon är det fredag och då ska jag försöka gå till praktiken, det är ju sista dagen, så det borde jag. Sen är det helg! På söndagen ska jag träffa mitt arbetslag från skolan och plugga lite... vi har redovisning nästa vecka.
Efter det är det slut på denna kurs.. och bara en kurs kvar tills det blir sommarlov för min del. :)

Vilka planer vah... :) har suttit och tänkt på framtidsplaner idag, ganska mycket. Mycket handlar om när jag avslutar mina studier och börjar jobba lite samtidigt som jag börjar lära mig ett nytt språk vars land jag vill åka till och bo i en dag :)

Vi hörs senare :)

Skrivet av: Julia

Söt blogg!

Ett tips är att du delar upp texten lite som gör det enklare och roligare för läsarna att läsa.



Sprid gärna min blogg vidare och kom med förslag på någon läskig eller spännande utmaning jag kan ta mig an! :)

2010-03-12 @ 19:21:53
URL: http://icando.blogg.se/

Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback