plugga eller inte, det är frågan

Jag har inte kunnat plugga alls! Vad beror det på egentligen? Fram till cirka 18 gick det bara inte - jag var för okoncentrerad... men vid 18 började jag hänga tvätt och diska och laga mat. Kokade potatis. Det brukar funka.... men nu när allt det är över och jag sitter här sysslolös igen.
Borde jag inte plugga då?
Jo!
Men hur då?
Dricka en massa kaffe?
Jag måste ju vilja plugga... men det vill jag ju, egentligen. Men det jag tänker just nu är att det är fredagskväll. Jag kan ta det ledigt fram till imorgon.... men plötsligt försvann alla mål och allt jag sa häromdan om att jag ska sitta med arbetet fram till det är klart. Vad dålig jag är..... vad dålig jag är! på att planera.
Jag får väl försöka imorgon då. Om jag får sova ut på morgonen så kanske jag är pigg och positiv och kan plugga : )

Nu ska jag mysa lite framför en film eller en ny serie. Hoppas alla får en bra kväll! : )

nippy13@deviantart
den lilla sjöjungfrun <3


Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback