Vad jag sysslar med

Det är lite sjukstuga på förskolan nu. Symptom på svininfluensa och det är en (vad jag vet) som är hemma med den, sen är det många som är hemma med feber och förkylning. Jag hoppas att jag inte råkar på något. Men som tur är så tvättar alla sig med sprit vid maten (jag tvättar mig med sprit lite då och då;)). Det är ingen som är vaccinerad heller... själv ska jag vaccinera mig så fort det kommer in.

Iallafall.... bra dag. Fick vara på en annan avdelning idag så jag presenterades för nya barn. Jag tror att jag kommer klara av observationsuppgiften. Uppgiften är att observera ett slags problemområde. Jag får välja frågeställningar själv. Ett enkelt exempel på en frågeställning är; hur hanterar pedagogerna högljudda barn? (jag tänker inte berätta här vad mina frågor är). Det verkar ju ganska enkelt att göra den här observationsuppgiften, men det är inte allt, det är bara en del i examinationsuppgiften. Jag ska annars hitta och skriva om tidigare utforskningar om de frågeställningar jag har gjort. Det är svårt! Det är det jag har suttit med hela tiden nu och jag hittar knappt något. Men det är ju bara att fortsätta läsa.
Så, nu vet du vad jag sysslar med. :P

Det jag ska syssla med ikväll är antagligen inget, för jag känner mig så trött, men det jag ska göra är att göra en matlåda till imorgon samt ta en dusch, för det var lite jobbigt att cykla hem nyss. Hoppas det blir god middag ikväll (och att det blir rester så jag kan ta det till matlåda imorgon) ^^


(jag är fortfarande sugen på att prova göra en bento (= japansk lunchlåda))



Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback