Porslinsdockor

Jag gick förbi mina porslinsdockor med min kamera och tänkte det skulle vara kul att få visa min samling med porslinsdockor. Som ingen här kanske vet än så samlar jag på porslinsdockor (med hatt).
Började för ganska länge sedan, men inte förrän min tredje, tror jag, började jag tänka på det. Min samling består just nu av åtta stycken porslinsdockor. Alla är klassiskt klädda (med 1800-talsklänning) och alla har en slags hatt på sig (för det har jag bestämt är finast). Jag har hittat dem på olika ställen; loppisar och udda butiker och någon har jag fått som present också. Alla har sitt eget utseende och alla får stå och pryda mitt rum.

Här är bilder på tre av de stora dockorna :)







I ett annat inlägg kan jag visa de andra porslinsdockorna också :)

 

 

Någon annan som samlar på något? :)



Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback