loppisfynd


Tja! 

Nu är det snart slut på första sommarmånaden! Tänk va 
Hittills har jag åkt på semesterutflykter två gånger. En halv vecka till Värmländ med min söta Sabina och sedan borta på midsommarveckan med familjen uppe i Ångermanland.

Mycket har varit kul och det är fortfarande en hel del sommar kvar  Men det jag kom hit för att skriva om idag är lite fynd som jag har gjort här och var på semestern.

Tänkte visa vad jag har hittat! Nästan allt är hittat på loppis. Jag tycker om loppisar. Ibland hittar man riktigta fynd. 
Jag som fortfarande inte flyttat hemmifrån men dock bor hos min pojkvän just nu) har ju så stor lust att ha mitt eget och jag kollar mycket på all slags heminredning och sånt både i tidningar och affärer och internet. 
När jag var runt på loppisar nu förra veckan så hittade jag en hel del  

Allt här på bordet förutom vasen med blommor är mitt och allt förutom diskmedelsflaskan är hittade på loppis. 



Visst är det mycket fint? 

Mina favoriter är kaffekopparna. 20 ynka svenska kronor för fyra superfina fräscha söta koppar med fat till! Hur underbart är inte det!!? Det är på grund av det här som jag går på loppis. Märket är Boda Nova.



Jag hittade också två Rörstrand assietter. Serien heter Sture. Jättesöta 



Sen har vi en underbar stor tekopp och en söt liten vas som min mamma nästan snodde ur händerna på mig 



En liten mjölkkanna och två djupa tallrikar. Det är kul att ha lite udda och söta grejer tycker jag. Allt behöver inte vara i samma serie och samma färger och allt, utan jag tycker det bara är lite hemtrevligt om man har lite av varje av det man tycker om.








Idag packade jag in allting försiktigt i papper och tidningar och gick ner med det till källaren där förrådet ligger. La det i min andra påbörjade flyttlåda. Min(a) såkallade brudkista . Där ligger det redan massor med porslin och glas och ugnsformar och sådant. En del är loppisfynd som jag har hittat och en del är grejer som mina släktingar köpt till mig i present. 
Jag kan knappt vänta till jag får använda allt 



Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback