läsa

Jag bestämde att det var på tiden att jag läste de där avhandlingarna som jag har i läxa tills på tisdag. Så jag satte mig och läste Björklund och sen Fast. Det var riktigt kämpigt i början när jag läste Björklund. Hela tiden kom jag på mig själv att jag tänkte på heeelt andra saker. Jag var tvungen att ge mig örfilar :P Jag var hungrig och höll på att somna dessutom.

Sen började jag på Fasts avhandling som är lättare att tycka om samt lättare att läsa. Sen fick jag i mig lite middag och kaffe också. Sen rullade det på... jag har nu suttit i några timmar och läst. Det var duktigt av mig :)

Jag måste erkänna att jag har riktigt svårt att läsa akademiska texter. Jag måste verkligen anstränga mig och vara superkoncentrerad. Som jag sa... jag var tvungen att slå mig själv för att bli koncentrerad för att annars ger jag upp automatiskt och börjar tänka på annat. Men ikväll lyckades jag jag komma en bra bit :) 

Nu ska jag ta det lugnt och titta på serier :)




Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback