Jane Austen och min natt

Nyss tittade jag på filmen Förnuft & Känsla.... som kommer från boken av Jane Austen. Jag älskar Jane Austen. Fast jag har ju iförsig inte läst några av böckerna, men filmer och serier har jag sett...

Filmen spelade vi in när den sändes igårkväll på tv. 
Förutom Förnuft & Känsla har jag också sett Stolthet & Fördom. Sen håller jag ju på att se den brittiska serie-versionen av Emma :) Sista avsnittet sänds imorgon! ^^ Efter det tänkte jag se den amerikanska film-versionen av Emma. Men jag är nästan helt säker på att den den brittiska serien är så mycket bättre. Brittiska filmer och serier brukar vara det :)


Ja... jag var i skolan idag.... jag måste bara berätta om min kväll/natt/morgon.

Jag blev lite deprimerad igårkväll när en viss kompis inte sa hejdå haha xD Lite dumt men jag blev en aning sur ändå haha. Sen försökte jag komma i säng i tid eftersom jag skulle upp klockan 6.00 så jag gjorde mig i ordning för sängen kring 11 på kvällen. Men såklart kunde jag inte somna den tiden med tanke på att jag har lagt mig omkring 02-03 flera dagar nu. Så såklart låg jag och kunde inte somna på flera timmar.... jag låg och vände på mig i sängen hur länge som helst....

Jag vet inte vad klockan var men när jag kände att jag möjligen skulle kunna somna, så förekom det här dumma ljudet från stjärnan som står i fönstret.... Den liksom klickade till högt så man hoppar till och blir vaken om man nu är lite sömnig.... Så det tog lite extra tid för mig att somna....
Sen!! Väckte min syrras väckerklocka mig halv 5 på morgonen!!! Men jag somnade faktiskt om..... men det var ju ändå bara en och en halv timme kvar till jag själv skulle gå upp....

Så såg det ut... jag har alltså inte fått så mycket sömn inatt. Högst 4 timmar :P

Men nu är jag rätt pigg med tanke på omständigheterna ;P




Skrivet av: Hachi~

sv: jag skrev om förra gången jag var där, och vilka jag ska åka dit med nästa gång bara ^w^ samt vilka jag önskar kommer dit och lite hur det ser ut i röstningen :D man kan rösta på vilka man vill ska komma! :D

2011-01-11 @ 16:49:35
URL: http://hachi.se
Skrivet av: MEREI

- inte sett dem filmerna..

2011-01-11 @ 18:16:06
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback