främlingar

Jag är en sån där typisk svensk som ogillar att "småprata" på tåget eller i köer eller på busshållplatsen. Det är mest obehagligt, fast egentligen är det väl trevligt beroende på om personen bara är pratsugen och gullig.

Idag satt jag och väntade på bussen. En kille i min ålder kom och direkt kommenterade han min klocka. Han sa att den var speciell och frågade om jag tyckte om den direkt eller om det var ett fall där jag gradvis lärde mig tycka om den. Jag sa att jag gillade den direkt. (Jag önskade och fick den i julklapp ju)

Han snackade på om en massa annat också. Bland annat frågade han om jag visste vilken dag det var. Jag sa:....eh torsdag? Och han sa nä nä det är ju internationella nånting idag. Och sen kom jag att tänka på att det är ju prideparaden idag, så det sa jag. Han sa: Är det? Men det är ju typ... ehh... internationella sexdagen idag eller nåt. Och jag sa att det brukar väl vara samma dag de har prideparaden....
Aja... så fortsatte samtalet ett tag.

Sen kommenterade han någonting jag hade mitt i pannan mellan ögonbrynen. Han frågade om jag föddes med det? Jag tog mig där och tittade konstigt på honom.... Sen sa han att om jag gjorde det så betyder det att jag är född att vara en ledare. Hehe...


Jag måste medge att det kan vara lite kul ibland när någon främling börjar prata med en. Men också jobbigt ;P




Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback