vad som gör mig irriterad ibland

Det som gör mig smått sur och irriterad ibland eller snarare rätt ofta nuförtiden, är mamma.
Alltså båda mina föräldrar börjar bli lite gamla nu. Pappa fyller pension och mamma fyller snart jämt... de blir till åren... och vad händer då? Jo man kanske tappar hörseln lite eller man kanske glömmer lite mer eller nånting.
Det är faktiskt dumt av mig att jag blir "irriterad" på mamma för detta eftersom det är inget hon kan hjälpa och jag borde egentligen tycka synd om henne eller nåt och vilja hjälpa så mycket jag kan.

Men jag blir smått irriterad ibland. Speciellt på morgonen då jag inte har något humör whatsoever!!! Och mamma frågar någonting och jag typ mumlar för att det är den högsta volym jag orkar göra. Då hör ju inte mamma. Men jag vägrar ju säga samma sak en gång till för det är så himla jobbigt på morgonen, hon vet ju att jag aldrig pratar på morgonen, så varför prata med mig alls?
Men då när jag inte säger det där igen som hon undrade... då blir HON sur och typ spydig, typ "varför kan du inte svara, det är så himla oförskämt och dumt att du bara stänger av och man får liksom inte kontakt med dig" ungefär så säger hon ibland. Men då blir jag ännu mer sur.
Haha jag verkligen hatar att prata på morgonen. 
Men samtidigt, det här var bara ett exempel. Det här händer ju andra gånger på dagen också, när jag inte har det där morgonhumöret. Men då brukar jag inte heller orka säga samma sak igen när mamma säger "va??".




Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback