Roligt

tjena tjena, godkväll godkväll

Jag har precis fått i mig middag som syrran gjorde till mig och lillebror.

En rolig sak i skolan idag.... (jag berättar lite om bakgrunden för att någon ska förstå det roliga) vi pratade om "språkpåsar", alltså tygpåsar man kan ha olika saker i och som man kan ta fram i samlingen i förskolan... och vi pratade om en grej som en pedagog gjorde i en samling, hon hade en skål med vatten och när de sjöng "en liten båt blir ofta våt på havet när det stänker..." så skvätte hon lite vatten för att det skulle bli mer konkret på ett sätt :)
Den roliga biten.... min lärare sa något om påsarna, om att det där med vattenskålen var en bra grej tillsammans med "språkpåsarna" och min lilla självklara kommentar som kom direkt upp i huvudet var;
...man kan ju inte ha vatten i en påse...
Och det skrattade jag och en kompis till! Det tyckte jag var så roligt!! Fast det var säkert bara för att vi var lite trötta efter ett lite längre seminarium ;)


Ett väldigt intressant alternativ till hur annars ströbröd skulle komma till: en gammal man som drar ett rivjärn över sin arm...


Gissa vad jag ska göra imorgon då??
Eller det kanske jag har berättat...
Jag ska sätta på mig en sagohatt och berätta sagor i skolan! För vuxna människor hahha xD Det blir lite löjligt men den roligaste skoluppgiften nånsin nästan!
Förskollärarutbildningen är den bästa ;D



Skrivet av: Anonym

fin blogg :D

2010-09-27 @ 19:24:31
URL: http://eviiiis.blogg.se/
Skrivet av: FIONA - en ointressant vardag

hehe det var la trevligt :D

2010-09-27 @ 20:05:04
URL: http://lovefiona.blogg.se/
Skrivet av: Andrea

Hej heJ! Mycket fin blogg du har. Kolla gärna in på min :)

2010-09-27 @ 21:40:12
URL: http://antway.blogg.se/
Skrivet av: moa freakin' carlberg ♥

tjena! allt bra med dig? :) skulle vilja tipsa om en tävling på min blogg där du kan vinna löshår eller linser, :) något för dig kanske? annars så ber jag om ursäkt och hoppas du får en riktigt bra dag, (:

2010-09-28 @ 14:35:37
URL: http://utankontroll.blogg.se/

Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback