recept

Nea frågade om jag kunde lägga ut receptet på gratängen ^^ visst kan jag det!
Det här är nog bara något som mamma har slängt ihop, något som hon hittade på ikväll... hon hittar ofta på nya saker ^^

Det man ska ha är:
Selleri
Morot
Broccoli (fryst)
Mjöl
Mjölk
Grädde
Vitpeppar, salt
Riven ost


(man kan säkert slänga i vilken grönsak som helst)

Grönsakerna måste koka en liten stund först, broccolin räcker det om man bara låter det ligga i hett vatten ett tag.
Spara morotsvattnet (om du vill). Hacka/strimla grönsakerna som du vill. Krydda! Mycket, eftersom grönsaker inte smakar så mycket annars. Skaka mjöl och mjölk. Lägg den rivna osten direkt på grönsakerna och häll sedan på såsen! Använd morotsvattnet om du vill. Lite grädde i såsen också! Skicka in den i ugnen på 175 grader tills osten får färg.


Det här är bara det jag hörde mamma rabbla upp för en liten stund sedan. Det är inte så noga med hur mycket av varje ingrediens, ta det på känslan och smaken ;)

Det här var ju lite kul. Jag kanske skulle kunna lägga ut något recept på något gott lite då och då ^^



Skrivet av: Kokorochan

svar: ja SPEED är väldigt bra :D <3



kramar<3

/kokorochan

2010-10-18 @ 22:25:25
URL: http://kokorochan.blogg.se/
Skrivet av: Amis

Fin blogg =)

2010-10-19 @ 10:55:31
URL: http://www.metrobloggen.se/amis
Skrivet av: nea-liten

hihi tack så mkt :D

2010-10-20 @ 12:21:23
URL: http://neaityskland.blogspot.com

Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback