Tekniska problem

Hej bloggen! 

Jag lyckades göra ifrån mig riktigt bra på redovisningen! Så fort min lärare gick in i rummet så skrek jag rakt ut om jag inte kunde få börja... hehe de andra skrattade lite och visst kunde jag få börja sa min lärare ^^

Dock hade vi tekniska problem. Först skulle vi få igång projektorn för att kunna visa våra PowerPoints. Jag fick sträcka mig och trycka på påknappen. Men sen skulle vi koppla lärarens dator till projektorn. Då blev det problem. För hårddisken låg i ett kassaskåp som vi inte kom in i :P Så vår lärare stack och skaffade koden för den. Sen kopplade jag en sladd till datorn. Då funkade projektorn och jag kunde visa min PowerPoint!
Men!! Då är det problem med ljuset för att solen skiner in så det blir för ljust på duken.... men efter en stund hittar någon knappen som rullade ner persiennerna.

När jag hade redovisat så börjar alla klaga på att man ser bara halva presentationen på duken.... så vi måste fixa det också. Läraren ställde sig på en stol för att försöka få in nåt under projektorn så den flyttade sig lite. Det tog ett tag minsann!!!

Så när vi var en timme in på seminariet så hade fortfarande bara jag redovisat.... så de andra tolv fick dela på de resterande två timmarna :P

Jag blir så förvånad över att det är så många som är så otekniska. Folk som är i min ålder. När vi skulle lägga in våra presentationer på datorn så var det flera som inte visste vad de skulle göra och flera som inte såg ut att ha datavana. 
Alltså. Har de ingen dator hemma? Folk i min ålder och lite äldre. Vad är det här? Är inte det ovanligt? Att unga människor i dagens samhälle är otekniska? Vad har de missat? Hoppat över skolan och hållit sig undan från mobiler och datorer? Det funkar ju inte. 

I jämförelse med dem måste jag ju vara överteknisk ^^




Nu är det fredagskväll! Åh vad skönt.
Syrran är hos sin kille och lillebror är på födelsedagsgrillparty och pappa kommer hem från jobbet sent. Mamma har redan ätit middag så jag ska ta nåt att käka strax. Sen blir det mys i soffan med godis! Mums :D

Trevlig kväll 






Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback