Min klänning!

Hej underbara fredag!

Oj vad pigg jag kände mig i morse! Efter frukost och läst tidningarna klockan 10 så klädde jag på mig och promenerade ett varv i mitt kvarter. Det var ju så lagom väder och jag var så pigg och glad ;D

Väl hemma igen så var jag lite trött och hade absolut inget att göra! Att sätta sig vid datorn har jag inte haft lust med på hela dagen! Vid lunchtid gjorde jag och pappa lunch och sen gick jag med två stora kassar med tidningar till containern. Sen sov jag en liten stund och sen blev det kaffe :D 



Min klänning då? Jo jag ringde mormor igår och frågade om jag inte kunde få låna knappnålar av henne, eftersom alla är puts väck här hemma av någon anledning. Så jag gick dit (5 minuter hemifrån) och hämtade en liten låda med nålar.
Men det fick jag inte fortsätta med nej! Mamma ville ha med mig som hjälp och handla. Men det tog ju lite tid, det var inte bara en mataffär vi skulle in i. Men lite choklad fick jag iallafall ^^ även om jag ville ha ett päron så fick jag choklad som mellanmål istället :P

Sen har jag hjälpt till att ta ner tvätten och dammsugit och grejjer.... men nu har jag fått sitta och nåla färdigt min klänning faktiskt :)
Den stora tunga symaskinen tog jag fram och hade precis satt mig tillrätta och trycker på gasen..... så funkar den inte!!!!!! 

Åh vad ledsen jag blir!!!
Men jag har ringt mormor igen... jag ska få låna hennes symaskin istället. Dumma symaskiner!!!
Efter tacosmiddagen här hemma strax ska jag dit med min vassa klänning och sy färdigt den!! :D Så den blir nog färdig till imorgon ändå! Vad roligt ^^
Kan visa hur den ser ut när den är färdig.... före och efter-bild :)




Imorgon ska hela familjen bort!
Vi ska till Järna där min morbror bor. I hans by ordnas en byfest varje år och alla släktingar och vänner får komma. Det är alltid lika roligt. Några släktingar som man inte träffar så ofta ska dit så jag ser fram emot detta ganska mycket ^^
Dock ska vi ta tåget dit så det blir ju mindre tråkigt...
Jag lovar att ta bilder och visa ;D

Hade bra sålänge!
Dags för middag och sen klänningen!!!



Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback