Solåkra

Byfesten på Solåkrabyn! Min morbror bor i en speciell by för människor i behov av stöd. Varje år fixas en fest med tält fulla av handgjorda grejjer och fika och lunch och loppis och hästridning och annat. När jag var liten fanns det en karusell också!! ^^

Jag och mamma åkte tåg och buss dit. De andra åkte bil. Det tog faktiskt ungefär lika lång tid.

Först lunch och sen gick vi och tittade vad som fanns omkring.... tråkigt nog var det ovanligt lite folk i år, det är oftast mycket folk men i år var det lite mindre....

Jag tycker Solåkrabyn är känd för alla handgjorda grejjer. Fårskinnstofflor, mattor, ljus, väskor och en massa annat.
Vi hade rätt trevligt även om vi inte var där superlänge. Hela min familj plus min mormor och morfar och mormors ena syster och hennes man. Också min morbror såklart. Han är så söt. Han visade oss var han jobbar. Han brukar stänga om hönshuset på kvällarna och han visade skottkärrorna han får köra ibland :) Han trivs bra där :)





Vad har den där ankan på huvudet? En peruk? En tupé? :P













Inne i textilrummet hittade jag ett härligt överkast som jag vill ha med hem, men den var så dyr.



Söt va?

Den här hittade jag också.



Jag ber alltid någon av mina syskon att ta kort på mig när vi är borta nånstans men jag struntar nästan alltid att lägga upp dem sen när jag kommer hem :P Jag står ju annars alltid bakom kameran och trivs bra där ;P

Så hoppas detta var lite kul att höra om, jag hade kul idag iallafall... dock väldigt trött efteråt eftersom vi gått omkring ute hela dagen. 

Jusste. Syrran köpte en hel kasse med böcker på loppisen :P En kasse med böcker för 10 kronor bara. Och jag hittade en häftig plånbok för bara 1 krona! hehe

God kväll 



Skrivet av: Ledighetsparadiset Solåkra

Så fin blogg du har. Vårt landställe heter Solåkra och ligger i Östergötland. Så kul att se att det finns flera solåkra i Sverige...

2010-06-09 @ 14:54:27
URL: http://solakra.blogg.se/

Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback