Semesterbilder

Japp. Nu är det så att jag har varit upp i norrland och hälsat på farmor och andra släktingar. Farmor bor i Backe som ligger ungefär i höjd med Umeå, men mer inåt i landet. Vi bodde hos farmor men vi besökte andra släktingar nästan varje dag, bland annat i Ramsele, Junsele och Sollefteå.

Jag har inte tagit så jättemånga bilder men jag har några stycken som jag ska visa upp. 

Här är en bild på där vi satt och åt vår lunch på vägen upp.



Jag har ingen märkvärdig kamera, den är ok och den bästa jag har haft hittills, men snart får jag nog en ny för att denna har blivit lite trasig, det är nog därför bilderna kan verka "smutsiga" ibland :S

När vi kom fram på lördag kväll hos farmor var det marknad på gång. På natten hörde vi musik från en scen, det var tydligen The Poodles som hade dykt upp i den byhålan för att spela en timme :P
En byhåla med bara runt tusen invånare...

På söndagen gick vi på marknaden, det var förvånansvärt många stånd tycker jag och andra grejer.







Tåget var en stor grej. Den här marknaden är varje år och tåget också. Tåget handlade om att göra skämt om politiker. Det var bara några få vagnar men jag fick med några på bild.... själv fattade jag inte riktigt vad de ville ha sagt men det var väl kul att titta på.







Såhär sov pappa, jag och syrran på vinden hos farmor... för att komma upp dit går man in i en dörr som ser ut som en garderob och sen är det nästan som en stege.... rätt kul... glömde ta kort på de...



jag hjälpte farmor att hänga upp en ny gardin...



Så.. nu tar jag och sparar resten av bilderna till lite senare.

Det blir lunch nu och sen ska jag hjälpa till att städa!

Jusste.. imorse vaknade jag vid sjutiden av att det lät som om någon vispade någonting... men gissa vad det var? Jo det var vattenspridare utanför mitt fönster... kul

Hörs senare 



Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback