Godmorgon

Det jag har hunnit göra idag är att sova till nio och titta på muminserier hela förmiddagen. Nyss satte jag en pizza i ugnen och åt upp den. Inte allt för gott men det stillade hungern iallafall.

Visste du att mumin fyller 65 år i år!?? Han har blivit gammal pensionär. Men fortfarande lika rolig och söt att titta på. Jag hittade en massa roliga serier på youtube som jag inte har sett förut.... det är förstås samma gamla härliga karaktärer men det finns ändå så många avsnitt som jag inte har sett. Jag tittade på mumin hur mycket som helst när jag var liten och det var min favorit. Fortfarande min favorit :) Det var ett helt reportage i DN för någon dag sen om Tove Jansson och mumin där det berättades om allt :)

En annan sak jag har gjort idag är att kolla ut genom fönstren... Pappa ropade på mig och sa att jag skulle titta ut och där såg vi en massa små fåglar som flög omkring och satt i ett träd med en massa röda bär. De måste precis ha upptäckt dem ^^ Det var lite roligt att titta på men tyvärr var det svårt att få bild på det.... fåglarna har nästan samma färg på sig som själva trädet.... men man kan urskilja dem lite ändå.

Image and video hosting by TinyPic

som små mörka prickar... aja.. de var iallafall väldigt livliga av sig och man kunde sitta och titta på dem hur länge som helst. Nu verkar det dock som om de har ätit upp alla bären och försvunnit till ett träd nån annanstans :P

Image and video hosting by TinyPic

min bakgård från balkongen...

Vi hörs senare!


Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback