Fundering på mina studier

Jag satt här och tänkte på mina studier. På att det är ganska länge man måste plugga... jag måste plugga 3,5 år för att bli färdig förskollärare. Men samtidigt är det inte så lång tid. Då tänker jag på alla kurser. Den här terminen har bara två kurser som är ca två månader långa. Det känns som om detta kommer gå fort. Sen tänker jag på alla andra slags kurser som jag kommer ha nästa år osv. Det kommer väl fler stora och viktiga kurser? Kommer alla de viktiga kurserna vara med? Det känns som om det ändå är så lite tid kvar för det på de här 3,5 åren.
Jag tänkte också på det här med högskola, att för mig var det nästan självklart, men många tycker inte det ändå (i Sverige). "Oj, att du orkar plugga ännu mer" kan jag få höra. Men då tänkte jag på Japan (som är ett kännt land för mig) där så många fler går på högskola än i sverige, det är ganska självklart för de flesta i japan. Dock är det här bara ur min syn och vad jag tror efter mina erfarenheter, men jag tror det är såhär. Det jag ville komma fram till var att jag är ganska nöjd med att jag pluggar på högskola just nu. ;P


Skrivet av: matthe

Det har jag också fått höra ;), av typ alla i mitt program! Vi gör rätt you know, vi har desto mer tid att göra saker sen ;)

2010-01-26 @ 12:48:41
URL: http://krevering.blogg.se/

Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback