Uppdatering

De senaste dagarna har jag inte gjort så mycket. Bara pluggat, vad jag kommer ihåg... av någon anledning kommer jag inte ihåg exakt vad jag har gjort :P Men i onsdags var jag i skolan, på ett seminarium, då på eftermiddagen försvann internet. Och hemtelefonen. Syrran ringde till telia och frågade, de skulle fixa problemet och ringa när det funkade igen eller nåt åt det hållet. En av mina kompisar som bor i samma område som jag hade råkat ut för samma sak och han hade tydigne fått meddelandet om att de skulle få tillbaka internet och telefon den tolfte. Vi skulle tydligen vara utan internet och telefon i mer än en vecka. Det går ju inte! Tänk på de som inte har någon annan telefon än hemtelefonen!?
Iallafall satt hela familjen och klagade på detta under dagarna, mest jag och syrran som är internetberoende :P Vi visste inte vad vi skulle ta vägen och gick omkring i lägenheten och kännde oss jättekonstiga, iallafall jag tyckte det var lite kontigt att inte bara kunna gå in på datorn och söka upp vad den där skådespelaren hette (eller vad som helst) :P Men jag fick roa mig med att försöka plugga mest hela tiden, även om jag inte gjorde mer än vad jag hade gjort om jag hade internet. Jag måste skriva klart en grej idag som måste vara klar imorgon. Om jag inte gör det så har jag inget att komma med på seminariumet och om jag inte kommer på det så får jag en extrauppgift som jag inte alls har tid med att göra, så därför måste jag absolut göra färdigt den här grejjen idag.

     Igår pluggade jag lite på förmiddagen och eftermiddagen, sen drog syrran och en kompis med mig hem till en annan kompis som nyligen har fyllt år. Hon hade lite släkt på tårtkalas och vi kom in på ett hörn och gav en present :) Vi fick tårta också. Tog igen lite kompistid, för vi träffas inte så ofta längre.
När jag och syrran kom hem sen igen på eftermiddagen hade våra föräldrar åkt iväg på konsert med mina morföräldrar. Våran uppgift var att göra middag till lillebror. Jag knåpade ihop en pastasås till pastan som syrran kokade också satte vi oss ner med levande ljus och hade en riktigt mysig lördagsmiddag, vi tre syskon :) Vi skrattade och pekade ut alla fjortisar i lillebrors skolkatalog :P Syrran tog fram en kladdkaka ur frysen också som vi nästan åt upp ^^
Sen gick jag och syrran hem till en kompis (samma kompis som tidigare drog med mig till födelsedagsbarnet och som inte heller hade internet) där vi skulle titta på melodifestivalen tillsammans. Ett till par kompisar kom dit och vi åt popkorn och åt godis och pratade och tittade på melodifestivalen. Det var riktigt kul. Jag tyckte det var rätt låtar som vann den här deltävlingen.

Idag, cirka sju på morgonen stack syrran hemmifrån med en stor resväska. Hon åker till Marocco idag och är borta i minst två veckor. Hon och hennes bästis har bara köpt biljetter dit, återresan ska de köpa senare för att de väntar på att biljetterna ska bli billigare och de billigaste är om cirka tre veckor....
Blir lite sugen på att åka bort nånstans nu också. Jag fick faktiskt reda på att hon skulle åka i fredags tror jag.... kul att få reda att ens syrra ska vara borta så länge en eller två dagar i förväg bara.

Nu borde jag verkligen börja plugga, eller så kanske jag ska ut en sväng först (mamma tvingar mig att gå ut i solen). Såhär ser det ut när jag pluggar ibland. Ibland sitter jag i sängen, ibland vid skrivbordet, ibland i köket, ibland i soffan...

Image and video hosting by TinyPic

Nu får jag lust att göra lite allt möjligt på nätet... kolla serier (det är jättemånga jag följer just nu), kolla bloggar, spela eller vad som helst som inte innehåller skolarbete :/
Men nu är det ändå dags för det. Lite senare tror jag att jag ska lägga upp en massa roliga bilder på en disneyprinsessa :) Hörs då.... ♥


Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback