Härliga lördag

Hej härliga lördag!
Idag väcktes jag klockan åtta för att vi skulle fira lillebror lite på morgonen. Vi åt gröt tillsammans och han fick presenter. Tårta sparar vi till middagen ikväll. Han fyller ju egentligen år imorgon så det gör inget :P Det här med att väckas på morgonen och få tårta och presenter på sängen har vi nästan slutat med... Mamma och pappa brukar fråga oss hur vi vill lägga upp dagen när vi fyller år och vi säger oftast att vi vill samlas runt köksbordet och äta en god frukost. Så brukar vi göra när mamma eller pappa fyller år också :)
Klockan fem kommer de andra. Mamma har förberett mat hela förmiddagen och hon har bakat också. :)
Lillebror har redan öppnat presenterna från oss (mig, mamma och pappa) och han fick bland annat en egen kamera, nyckelband, sängkläder och en ring av mig. Ringen tyckte vi alla var snygg men den var för liten. Den passade på min tumme så jag trodde att den skulle räcka på lillebrors ringfinger.... men det gjorde den inte. Så vi har varit och bytt den nyss... den fanns inte i större storlek.... så vi bestämde oss att titta på en annan ring som fanns i större storlek. Lillebror bestämde sig för en silverring med ett japanskt tecken på. Vi vet inte vad det står för men det gör inte så mycket tycker han.... (vi har letat på nätet efter tecknet och hittar inte betydelsen, men det betyder antagligen lycka eller nåt liknande).
Pluggandet då? Jo jag hade tänkt plugga lite nu på dagen men det sket sig.... så jag tänkte att eftersom det är kalas idag och melodifestivalen så får det vara "ledigt" idag. Man kan väl inte sitta och plugga varje dag flera trimmar i streck. Så idag är det ledigt för mig. Får se hur det går, då har jag bara imorgon på mig att skriva färdigt. Men det ordnar sig nog, då lära jag har press på mig och då gör jag arbetet :P
Några fler bilder kan jag bjuda på senare. Från själva kalaset och från melodifestivaltittandet kanske ;P
Hade bra sålänge

Skrivet av: Anonym

Nu är det så att vi är med o tävlar om veckans blogg skulle vara jätte gulligt om du röstade på http://boze.blogg.se som är nummer 6!!



För att rösta klicka på denna länk: http://jvts.blogg.se/2010/february/veckansblogg-tavling.html



Alla som röstar får en länk om ni säger till att ni gjort det!!

Tack så mkt!

2010-02-13 @ 17:01:31

Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback