1 december

Jag förstår inte. Hur kan det blir såhär kallt? Och nu snackar jag inte om utomhus!! Inomhus också!!

Man tror ju att det ska vara varmt inomhus. Men nu när jag kände efter så var mina händer iskalla! Det är som om jag har varit utomhus utan vantar. Händerna borde ju hålla sig varma inomhus?

Nä nu måste jag pälsa på mig! Ett par tjocktröjor till!


Idag tittade vi på vår stora julkalender på förskolan. Det är en stor julgran med barnens bilder som luckor. Varje dag fram till jul får ett barn öppna sin lucka och "lösa ett problem". Det tycker jag är en rolig grej ^^

Jag är såå himla sugen på julpyssel nu. Vi gör en massa pyssel på förskolan.... men det är ju barnen som gör det. Jag vill ju baka pepparkakor och lussebullar och pynta julgran och köpa julklappar och dricka glögg med tända ljus överallt! Det längtar jag till! Speciellt julafton också. Det ser jag ju alltid fram emot, men jag säger bara att jag längtar dit i år igen! :)

I år ska jag fira jul hemma. Lite av släkten kommer också. Vi som brukar fira ihop.... Det ska bli kul att vara med när min lillkusin ska få uppleva sin första jul! Jag undrar om hon kommer ha på sig någon söt julig klänning ;D

Så... nu kan jag avrunda det här inlägget med den här juliga känslan i luften ^^
hohoho



Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback