Mäbe

Halloj
Förlåt, jag hann inte blogga igår... :P
Direkt när jag kom hem efter skolan hoppade jag in i duschen och gjorde mig i ordning... för att syrran och jag och en kompis skulle träffas och äta lite middag innan spelningen. Och plötsligt hade vi bråttom, meddelade min syster mig och jag glömde bort att stänga av datorn till och med!! :P

Som sagt skulle vi gå och titta på när min syrras killes band spelade på en krog inne i stan. De släppte sin skiva igår också så det var en speciell kväll :)
Bandet heter Mäbe :)  sångaren heter Mäbe och det gör också bandet (Mäbe är tydligen ett smeknamn för Matthias)
...och jag tyckte om musiken väldigt mycket! Och det säger jag inte för att vara snäll. Jag ska köpa deras skiva... och syrrans kille lovade att jag skulle få den signerad också 

Om jag ska beskriva deras musik så kan man säga att det är nåt i stil med Thåström kanske...

Men jag tänkte dela med mig av några bilder från gårkvällen.



Vi käkade på tacobar (första gången nånsin för mig, jag visste inte att de hade vegmat ^^ )



Här har vi kommit till krogen och väntar på att Mäbe ska få gå upp på scenen.



...här sitter jag. Vi kom dit halv nio för att slippa betala inträde... och vi fick sitta och vänta till klockan 11, då fick Mäbe äntligen gå upp på scenen.



Här är syrran med hennes kille :) de är så söta ^^



Nu spelar de. Syrrans kille spelar keyboard.



Jag, syrran, syrrans killes syrra och hennes kompis stod och hejade och klappade i händerna :)
De spelade i bara 45 minuter typ... så det var över ganska fort. Vi gick hem nästan direkt efter.
De ska spela lite överallt idag också. I nynäshamn tydligen och sen på skivaffärer. Jag tror jag ska följa med och titta då lite senare idag.

Här är Spotifylänken om du med spotify vill lyssna :)

Mäbe – Söker Lögner Får Sanning Till Svar

Men nu först ska jag bara ligga och ta det så lugnt som jag bara kan för jag känner mig utsliten och jag vill titta på mina serier och så... :) och sen har jag en godispåse att äta upp ;)

Ha det bra sålänge såhörs vi senare 


Skrivet av: Kokorochan

Svar: åh tack :D hihi vad bra ^^ absolut, det ska jag göra ^^



sången heter Sakura Sakura Saku och kommer ifrån animen: Hidamari Sketch x Hoshimittsu ^^



kramar<3

/kokorochan

2010-04-17 @ 13:56:17
URL: http://kokorochan.blogg.se/

Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback