Högst torn vinner


På teknik-seminariumet idag fick vi göra det här!









Uppgiften var att bygga ett så högt torn som möjligt. En grupp fick kaplaklossar och en annan grupp fick sugrör och en annan blompinnar och den sista fick bara papper.
Såklart hamnade jag med det tråkigaste materialet - papper! :P
Men vi hade kul faktiskt och vårat torn blev högst och bäst!! :D

Vad glad jag är att vi får möjlighet till att "leka" med sånt här i skolan. Det ger jättemycket och vi lär oss faktiskt nånting. Inte bara att papper är lättast att göra ett högt torn med :P utan det ligger mycket bakom hehe...

Strax kommer min syrra hem som jag inte har sett sen påskafton!
Vid middagen idag satt mamma och jag kvar och pratade om gamla scoutminnen. Det var superkul ^^ vi skrattade gott ^^ Mamma var scout när hon var liten och jag är scout sen några år tillbaka. :)
Oj.. nu gick syrran genom dörren :)
Ha det bra :) ♥


Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback