Svar

Godkväll. Jag har fått en fråga... eller rättare sagt fem stycken. Men det är från samma person ;) Tack trogna Linnéa! ^^ (http://nealiten.blogg.se/) Jag tänkte besvara dessa frågor nu men det betyder inte att jag inte vill ha fler frågor. :)

Här kommer svaren:

- Varför vill du bli förskollärare?
När jag gick i nian och skulle bestämma vilket gymnasium och vilket program jag skulle gå på var barn&fritidsprogrammet det enda jag kunde komma på. Iochmed det programmet utvecklades mitt intresse för människor och pedagogik och jag kännde mig hemma. Idag har jag praktiserat på flera förskolor i och utanför sverige och har provat på massor av saker och jag vet att det är dt ehär jag vill hålla på med - barn. Jag vill bli lärare för att jag tycker att det är det viktigaste yrket i världen. Att skapa en människa. Att hjälpa en människa på vägen osv, det tycker jag är viktigt och otroligt spännande och roligt.

- Bästa boken?
Den bästa boken jag har läst måste vara Änka i ett år - John Irving. Så spännande och händelserikt har jag aldrig varit med om förut.

- Bästa film?
Oj! Film som är ett stort intresse för mig... Det var svårt. Jag har ingen favoritfilm. Men några favoriter är Vit Oleander, Whisper of the heart och Skönheten och Odjuret. :)

- Var i sverige skulle du helst av allt vilja bosätta dig?
I stockholm måste jag säga, för allt finns där. Göteborg skulle jag säga om det inte var så att de stora eventen brukar vara i stockholm. Jag gillar att ha allt omkring mig och om man bor en aning utanför stockholm har man tillgång till skogen också samtidigt som man kan gå på stan.

- Om du fick välja att ha en jättestor talang, inom vilket område skulle det vara då?
Då skulle det vara nåt kreativt, att kunna sjunga opera för det verkar vara så frigörande eller om jag var jätteduktig på att måla för det skulle tillfredställa min lilla kreativa sida samt eftersom jag skulle vara jätteduktig på det så skulle folk se upp till mig.

Tack för mig, det var roligt att svara på frågor. Tack igen Linnéa ^^

Den här kvällen har gått fort, men den är inte riktigt slut än. Jag hittade inte direkt någon film som jag ville titta på och jag började titta på en gammal serie men det gick inte heller. Så nu undrar jag lite vad jag ska göra. Eller går jag och lägger mig tidigt. Jag kan hitta på saker imorgon istället. Jag skulle ju komma iväg och ta hål i öronen... och imorgon eftermiddag ska jag och familjen till scoutgården på tårtkalas för scoutgården fyller 60 år. Sen borde jag plugga.
Få se om jag hittar på nåt att göra nu...
Ha en fortsatt trevlig kväll :)


Det är ju haloween snart?


Skrivet av: nea

haha ingen orsak :D vilken erfarenhet att ha praktiserat på så många förskolor! utanför sverige också! Var det någon skillnad på förskolan utomlands?

2009-10-17 @ 11:51:42
URL: http://nealiten.blogg.se/

Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback