Måndag!

Jag är nöjd med min dag. Började med att jag fick sova så länge jag ville. Även om jag vaknade före åtta... men jag är fortfarande inställd på en timme tidigare. Så jag gick upp och fixade till mig och väckte lillebror före åtta. Fast han har ju höstlov.... men som tur var skulle han tydligen iväg ändå. På ett slags modelljobb.... han skulle stå modell till framsidan av en gymnasiekatalog. Kul för honom :)

Ja, eftersom jag fortfarande är intställd på en timme tidigare hade jag för mycket tid på mig på morgonen. Jag hade ju tänkt hinna shoppa en stund på förmiddagen innan introduktionen/föreläsningen på eftermiddagen, shoppa min vinterkappa som jag har tjatat om tidigare i bloggen (se bilder nedan). Men jag väntade på mamma så åkte vi tillsammans in till stan.

När jag kom till skolan hade jag fortfarande massa tid över. Tur var det ändå, för då hade jag tid att ta näsdroppar (fortfarande förkyld) samt hämta ut min examination från förra kursen. Men då var det fortfarande en halvtimme kvar till föreläsningen.... men tur var det ändå igen eftersom det kom jättemycket folk. Det var tydligen flera hundra människor som skulle trängas i en liten sal... flera som fick stå upp. Jag fick snabbt min plats dock ;) Men eftersom det var så mycket folk blev det dålig luft och jag blev snabbt trött och somnade nästan, flera gånger under introduktionen. Men efter en banan kunde jag koncentrera mig under föreläsningen som förresten var väldigt intressant. Föreläsaren var lite rolig att lyssna på och sammanfattade det bra. Nu ser jag fram mot den här kursen. Hoppas bara att jag får mina böcker den här veckan.

Efter skolan åkte jag direkt hem. Men direkt efter jag hade satt mig på tåget, vad hände då!? Jag började blöda näsblod!! Hur kul var det!? På tåget! Tur att jag hade pappersnäsdukar iallafall. Men då satt jag med en massa näsdukar i ansiktet hela tågresan och hela vägen hem till mig. Superkul. Min näsa är känslig...

Nu när jag är hemma har jag inte så mycket att göra. Som sagt har jag inte fått mina böcker så jag kan inte göra något med det. Väntar bara på god middag.

Här är min nya vintekappa. Den är inte lika nätt och fin som den gamla men den är ändå tjockare och den är nästan den enda jag har kunnat tänka mig använda av alla kappor som finns ute i butiker nu (tycker bäst om kappor).



Eftersom mamma och jag fortfarande hade tid så fortsatte shoppingrundan och jag hittade den här praktiska all-klänningen. Den satt väldigt snyggt på mig :)



Nödvändigt är det här just nu. Så jag passade på att shoppa två par strumpbyxor och ett par tights.



Förutom näsblodet så är jag nöjd med dagen. Men den är förstås inte riktigt slut än. Familjen samlas snart och middagen är snart färdig :)


Skrivet av: Moa - En magisk purt til en anan värd

Hej Lovisa! Kul att du läser min blogg! Jag pluggar till socionom. Vill jobba med ätstörningar eller missbrukare. Eller kanske bli kurator av något slag.



Alltid bra med svart allklänning, den är liksom aldirg fel.

2009-10-26 @ 18:04:44
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Skrivet av: Kaidi

Krya på dig! :) Jag sätter igång med läsandet, fick kursboken nyss....

2009-10-26 @ 19:24:52

Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback