Eftermiddag

Inga böcker kom med posten! Typiskt... då blev jag lite ledsen faktiskt. Men jag satte mig och kollade på en gammal favoritserie - Clannad (rekomenderas). Efter några avsnitt blev jag lite uttråkad och tänkte på vilket fint väder det var. Så jag gick ut på en promenad. Efter halva promenaden körde morfar förbi slumpmässigt och rådde mig att gå hem till mormor på besök. Det gjorde jag. Så jag och mormor satt och pratade ett tag. Det är trevligt som alltid. Morfar kom tillbaka efter ett tag också. Mormor pratade om mattor och att de letade matta och det gör ju vi här hemma också! De hade fått en broschyr från en affär här i Väsby och mormor frågade mig och morfar om vi skulle åka dit. Det gjorde vi. Vi hittade ett par mattor som vi tyckte om. Jag ska ta dit mamma nån gång så kan vi kanske bestämma oss för en matta till vardagsrummet.
Nu är jag precis hemkommen. Mormor och morfar körde hem mig. Nu tänkte jag förbereda lite mat till familjen som kommer hem om ett tag (jag har varit ensam hemma hela eftermiddagen) samt göra mat till mig nu. Lite hungrig.
Hörs senare :)


Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback