Godkväll

Idag var första dagen i grupp på den nya kursen. Det gick bra med tanke på att jag var en aning nervös. Men det var lite förvirrande för det var så mycket som man skulle göra, tydligen. Själva examinationen förklarades men det var ju inte skrivet på ett bra sätt och det var en massa småsaker som var konstiga. Och litteraturen kommer jag ju inte få fören på fredag och det är två böcker jag ska ha läst tills på fredag, det går ju inte ihop!
Men i min lilla grupp på fem personer gick det bättre. Vi var alla från Väsby också. Men förutom det och den intressanta föreläsningen igår så var det här en dålig start på den här kursen.
I den här kursen blandas alla slags lärare så det var inte bara förskollärare nu utan alla möjliga.... engelskalärare, mattelärare och idrottslärare för årskurs 1 upptill gymnasiet. Och alla är ju inte lika unga som jag heller, det var till exempel ett 35+ par (såg iaf ut som de var tillsammans) som satt bredvid varandra och var väldigt frågsamma. Det är ju lite kul att gå på samma nivå som ganska mycket äldre mäniskor.

Fortsättningen på den här veckan går såhär: ledig fram till på fredag, eftersom jag inte fått litteraturen kan jag inte göra något. På fredag är det seminarium och en föreläsning. Förutom skolan är en sak inplanerad; träffa gänget på ett ställe som heter sjätte tunnan. Det ser jag fram mot :)

Jag började inte förens 13 idag så jag hade förmiddagen ledig. Då fick jag vara med när byggkillarna kom med våra vardagsrumsdörrar som de fixat. Det har tidigare varit en springa på 1-2 centimeter mellan dörrarna så därför fick de fixa dem. Men när de kom tilbaka med dörrarna idag efter några veckor borta på fixning och lackning så var det fortfarande en lika stor springa kvar!! Hur kul är inte det. När de tar besväret och gör detta och tillochmed lackar om och fixar, så är det inget förändrat? :P Gubbarna beklagade och sa att de skulle komma tillbaka med en annan dörr de hade fått syn på nån annanstans. Och den passade efter ett par justeringar. Så nu har vi vardagsrumsdörrar som inte har en springa mellan sig ;P


Nå, nu är det redan kväll. Det var redan mörkt när jag åkte hem vid fyratiden. Men nu väntar jag på att familjen kommer hem och på att middagen blir färdig. Jag ska inte göra något speciellt ikväll. Tittar nog färdigt på serien jag började på för några dagar sen.
Ha en trevlig kväll :)


 Jusste! Andra Avenyn idag :) (kom på det när jag såg den här bilden bland mina bilder)

Skrivet av: Kaidi

mhmmm, jag är 34, är jag verkligen "ganska mycket äldre mäniskor" ;), men det är ju kul att gå med "äldre" männsikor, eller hur :))?

2009-10-27 @ 18:49:03

Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback