Äntligen Fredag!

Skönt med fredag! Härlig dag på förskolan och jag hade ett bra humör idag.
Tog en bild på ängen och de fina träden på vägen till praktiken idag. Jag var bara tvungen att stanna för det ser ju så fint ut! (kanske inte syns så bra på den här bilden men träden var ju röda där längst bort!)



När jag kom hem var jag helt utpumpad och det kändes som om kroppen var dubbelt så tung än vad den brukar. Men jag gaskade upp mig på något sätt och åkte ner till centrum på ett ärende. Det var skönt att komma ut på stan lite för annars har jag bara varit ute på ängarna och i skogen så det var skönt med lite omväxling.
I centrum var det lagom mycket folk på en fredag. Många som handlar på systemet och handlar mat såklart. Jag tittade snabbt efter kappan som jag har planerat att köpa. Den finns tydligen endast i Väsby centrum har jag kommit fram till :P Men på måndag har jag och mamma bestämt att hon ska åka in och införskaffa den med kupong och medlemskort. Så nu är jag glad. Inte bara på grund av det utan också för att det var så fint och härligt att komma ut och gå lite själv i regnet en stund. En liten stund räcker för att glädja humöret.
Väl hemma igen har lillebror stuckit på klassdisco med en massa popcornpåsar. Mamma och jag bestämde oss för att göra en sallad till middag. Lätt och gott.



Ja, det är ju bara mamma och jag hemma nu ju... lillebror borta på disco som sagt och syrran är borta över helgen. Pappa kommer snart hem från jobbet. Så det blir jag och päronen. Jag köpte med lite godis så vi får ha det lite mysigt.
Nu hade jag tänkt hämta nybryggt kaffe och sen sätta mig och se på en film eller en serie.
Önskar eder en trevlig afton :)



Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback