Bloggar

Vad är meningen med en blogg egentligen? Och vad är det som gör en blogg så populär egentligen?

En "nish" ska man tydligen ha. För då är bloggen speciell och fler läser den för att den inte är som alla andras. Så är det ju... Men de som vill göra sin blogg speciell och populär då? Då måste man ju "nisha" sin blogg på nåt sätt. Det kan vara extremt jobbigt och krävande. Tror jag. (?) Men allt hänger väl på varför man startade sin blogg. "Jag vill starta min egen blogg för att skriva om det här" eller "jag vill starta min egen blogg för att jag vill berätta för mina kompisar om varenda detalj i min vardag" eller "jag vill starta min egen blogg för att bli populär". När alla har börjat "nisha" sina bloggar så lär väl en del bli likadana?

Hursomhelst (=P) så funderar jag lite på det här. Jag själv tycker väl om att skriva om mig själv, själv formulera mina ord om min vardag, ett typiskt lejon (stjärntecknet alltså), att vara lite självisk och vilja vara i mitten på nåt sätt ;P. Men jag tänker inte anstränga mig att nisha min blogg för att bli känd eller så... jag är nog nöjd som det är. Dock får jag skuldkännslor om jag inte lägger upp minst ett inlägg per dag :P Men jag tycker om att blogga. Bloggen är som en dagbok på nåt sätt i slutändan. Det var väl meningen med bloggarna från början, att det skulle vara en slags dagbok (?)


Skrivet av: nea

du har helt rätt, bloggandet var tänkt som en internetdagbok från början. Sen när alla började skriva om sin vardag började nischade bloggar att komma upp för att ha en så unik blogg som möjligt. Det finns ju nishade bloggar om allting! Politik, mode, foto, gravidbloggar :o

2009-11-08 @ 11:36:01
URL: http://nealiten.blogg.se/

Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback