Juldagen

Julafton har nu passerat och den var super! Den är alltid trevlig och släkten är alltid trevlig att träffa. Vi hade det lite stökigt och lite stressigt på morgonen med alla förberedelser men det var det värt för allt det roliga och goda efteråt. Man blev så mätt av maten och av sällskapet och av paketen. :)
När alla hade gått så skingrades familjen :P vi satte oss för oss själva... nästan. Vi satte oss med vårat eget och pysslade... fast jag hade inget att pyssla med direkt, jag satte mig i sängen i min julklappspyjamas och lyssnade på min julklappscd. Det var trevligt, det gjorde jag tills jag somnade.

Idag har jag bara suttit och slappat.. tittat på filmer som gått idag på tvn mest... tog lite matrester från igår, en spenatpaj som mamma och jag brukar göra.. den är alltid god :) Men som sagt.. mycket slapp dag, låg där i myskläder och kännde att jag inte hade ett problem i världen. Men sen kom lillebror och pratade om att vi skulle gå på bio. Jag tänkte att jag sitter väl bra här med filmerna som går på tv och jag orkar inte gå upp och åka till stan och hålla på... men lillebror bjöd mig så snäll han är och han hade valt new moon som jag faktiskt vill se och jag brydde mig inte så mycket om det jag gjorde just då. Så jag fick göra mig klar på fem minuter och sen stack vi ut i snöstormen och in till stan. Just det var jobbigt och jag nästan ångrade mig. Men när jag väl satt där i biosalongen så var jag glad att lillebror fick med mig för det är riktigt trevligt att gå på bio. Och filmen var riktigt bra förresten. Jag är väl lite svag för de här killarna i filmen :P och bella är så fin också.

Nu är jag hemma. Har tagit lite bönsallad med fetaost och sen värmde jag på glögg och tog några chokladbitar :) det blir ganska slappt nu fram till läggdags och det blir slappt imorgon också :P
Imorgon kan jag kanske göra ett inlägg om mina julklappar :) jag fick några riktigt fina :)
hoppas att alla har haft en trevlig jul... nu får man väl säga god fortsättning eller gott nytt, för om några dagar ska vi ju fira det nya året :) några planer för det?

God fortsättning :)


Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback