2:a advent

God eftermiddag.

För ett tag sen kom jag hem från en tripp inne i stan. En julklapp rikare + tre halsband till mig. Jag hittar ytterst sällan halsband och jag använder halsband inte ofta heller, men nu har jag hittat hela tre olika halsband som jag längtar att få använda, speciellt en av dem (kanske på julafton). Jag kanske visar upp dem senare.

Fortfarande har jag inte kommit nån vart på min lilla läxa. Den är inte stor och jag får inget betyg på den men den är ändå viktig för min kursledare och jag skulle få skuldkänslor om jag bara struntade i den. Om jag frågar mamma om hjälp så kanske jag får den gjord. Av min erfarenhet så brukar det hjälpa och när jag väl sätter igång så får jag det gjort också.

Planer för söndag kväll? Nej. Jag ska antingen skriva på läxan eller sitta och göra ingenting och ha skuldkänslor för att jag inte skriver på läxan.

Till middag ikväll blir det ugnspannkaka. När pappa gör det så blir det alltid gott. Pappa är faktiskt rätt duktig i köket. När det gäller bak och pannkaka och lite diverse, annars brukar han steka på kallpäre (päre= potatis på norrländska) och korv till lunch eller annan rest som inte är lika festligt hehe.

Hade bra sålänge :)

Image and video hosting by TinyPic



Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback