att göra

Mamma har sagt åt mig att "gå ut!" "gör nånting!"...

Men vadå? Jag har haft en krävande helg. Jag är ledig idag. Jag satt och kämpade med tentan innan vi åkte. (Jag gjorde klart den två dagar tidigare så jag kunde åka över helgen.) Idag är är jag ledig. Den lediga dagen mellan två kurser.
Varför kan jag inte få sitta inne och ta det lugnt? Varför måste mamma komma och försöka ge mig ångest/skuldkänslor och säga åt mig att jag borde komma ut nu och göra någonting för att om jag bara sitter inne såhär så komemr jag bli sjuk. 
Javisst blir jag sjuk om jag sitter inomhus flera dagar i sträck och inte gör något annat än sitta vid datorn. Visst.
Men idag gäller inte det. Idag måste jag få ta igen mig och sitta och dricka hur mycket kaffe jag vill och sitta och ta igen de serier jag har missat samt sitta och plugga. 
Jag gör visst någonting. Idag måste jag få ta det lugnt om jag så behagar.




Skrivet av: B R O W N S U G A R

Precis! Ibland måste man göra "ingenting"

2011-03-21 @ 16:33:26
URL: http://brownsugar.blogg.se/

Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback