mitt musikval

Efter rätt många timmars spelande av J-pop blev jag rätt desperat av min standardmusik - rocken! Jag satte på Spotify och satte igång en musiklista med Breaking Benjamin. Sen kanske jag lyssnar lite på Daughtry eller 30 seconds to mars. Jag har ett par favoritband :) 

Alla har väl favoriter :) och jag tvivlar på att alla håller sig till en sorts musikstil. 
Själv varierar mitt "musik-sug" ganska mycket. Det bror lite på mitt humör också. Men oftast när jag bara är desperat av MUSIK blir det något åt rock-hållet....
När jag vill vara glad eller är partysugen så sätter jag ofta på söta J-poplåtar eller något åt det hållet. Ibland funkar Queen som festmusik haha... väldigt varierande som sagt.
Jag tror att jag utvecklade mitt musikintresse när jag var omkring 13 år. Innan det lyssnade jag på smurfhits och annat gammalt som morföräldrar och föräldrar köpte åt mig och min syster haha xD
Det som hände när jag var 13 år var väääldigt kort sagt.... att jag blev sur på en kompis och jag sprang och slog på närmsta radiostation med hårdrock för att verkligen visa att jag "surade"! Haha så barnsligt men vilken tur! Tack min kära vän för att du gjorde mig sur. Annars kanske jag inte hade hittat min musik ♥

Radiostationen var Bandit... det lyssnade jag på läääänge.... jag älskar den radiostationen... eller snarare älskade... den spelde min favoritmusik. 
Nuförtiden tycker jag att de bara upprepar gammal musik... alltid gamla vanliga låtar.... Det är tråkigt. Jag tycker programledarna är roliga :) Länge sen jag lyssnade på Bandit nu.

Vilket babbel om musik det blev nu då! :P


..tog bilden idag!
världens skönaste tröja har jag på mig

Skrivet av: r o c k z

SV; det är nog en aning dyrt! Vill ju liksom designa smycken från grunden, smälta ner och forma som jag vill. inte köpa färdiga delar och pilla ihopa. :O

2011-01-11 @ 20:46:14
URL: http://rockzie.blogg.se/
Skrivet av: r o c k z

sv; haha ja du, vad för kändis?

2011-01-11 @ 22:53:52
URL: http://rockzie.blogg.se/
Skrivet av: r o c k z

sv ringen är från jc!

2011-01-11 @ 23:21:52
URL: http://rockzie.blogg.se/
Skrivet av: r o c k z

SV jaa man kan ju alltid hoppas! ;D gör så!

2011-01-11 @ 23:36:36
URL: http://rockzie.blogg.se/

Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback