kors

Vad tycker du om kors?

Alltså kors som symbolen för kristendomen... för det är det den är symbol för.

Jag har alltid sagt att jag inte vill bära ett kors, för att jag kännar att jag vill inte bära symbolen för något jag inte tror på. 
När jag konfirmerades (jag vet, jag tror inte men konfirmerades ändå...) sa jag att jag inte ville ha ett halsband med ett kors när mamma frågade.

Så har jag alltid tyckt. Nu nyligen har kors dykt upp överallt i form av smycken. Halsband, ringar, örhängen.... Det har blivit som ett mode. Korsen kommer stora som små och i silver som guld och trä. Allt.
Jag undrar vad som gjorde det till ett mode? Jag kan väl nu säga att korset i sig som modell är enkel och snygg. Men folk som bär dessa smycken, bär de dem för att de vill bära symbolen eller bär de dem endast för att det är mode?

Jag har varit lite kritisk till detta... Men nu har jag sett så himla många kors och jag måste bekänna att jag tycker de är snygga! Kanske inte alla ringar och alla örhängen i alla former och storlekar... Men korset är snyggt.

Hur blir det nu? Ska jag som inte känner mig speciellt troende ändå gå och bära omkring på något som symboliserar något som jag inte tror på? Eller ska jag bara bortse från symbolen och bara bära det ändå för att det är snyggt?

Jag är kluven...

Det här örhänget är snyggt.... Det finns på juveliasmycken.se




Fast det här med vad jag tror på kan ju diskuteras i ett annat inlägg.



Skrivet av: Pia -Smilinggirls!

Jag kan faktiskt hålla med dig lite. Jag har alltid tyckt att det känns fel att bära kors men kan inte motstå det länge till om dom fortsätter göra såhär snygga smycken! :)

2011-02-07 @ 17:05:11
URL: http://smilinggirls.blogg.se/

Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback