Plugga

Tjena!

Nu är jag nöjd efter en effektiv pluggdag!
Jag har varit hemma hos en klasskompis och skrivit på ett grupparbete. Jag kände att jag fick tillbaka glöden idag faktiskt. 

Och nyss satt jag med fysik. Det var inte min fysik utan det var min lillebrors fysik. Jag kände mig peppad att hjälpa honom, jag stod inte ut med att någon annan stod och skällde på honom för att han inte gjorde det han skulle. Därför klev jag in med mitt pedagogiska tänkande och lärande ;)
Skitbra att ha en storasyrra som pluggar till lärare när man själv går i högstadiet ;) Den tiden behöver man allra mest stöd. Jag kommer själv ihåg vad kämpigt det var. Inte minst med ett NO-ämne som Fysik! Hujedamig!!

Någon som kommer ihåg nåt från högstadietiden? Det är knappt så man gör det bara något år efter :P
Det var väldigt knepigt för mig att ta till mig gamla termer som atom och neutron och fisson och grejer nu... men jag tror jag lyckades banka in lite vett i lillebrors huvud ändå ^^ 


Dags för middag nu!
och förresten, angående min trasiga dator.... ljudet vill inte funka, jag fattar verkligen inte vad som är på tok.

Min lunch



Skrivet av: TOVE♥

söt blogg ;)

2010-09-22 @ 19:22:24
URL: http://tovesegnablogg.blogg.se/
Skrivet av: Amis

Fin blogg =)

2010-09-23 @ 09:06:59
URL: http://www.metrobloggen.se/amis

Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback