ett barn på julafton

Jag har fått ett paket! :D

Jag är jätteglad! för jag vet nämligen vad det är! ^^



Boken jag har beställt!



Nu kan man ju undra varför jag har beställt en barnbok...
Men det är inte alls konstigt! Speciellt inte för en förskollärare to be! :D och jag som blev så insatt i barnböcker när vi skrev ett grupparbete om barnboksillustratörer!

Hela jag sa att jag måste ha den här boken när jag såg den på seminariet...
Sven Nordqvist har fått Augustpriset för den här boken!
Jag förstår varför!! för vem älskar inte hans otroligt fina bilder! Pettson och Findus är ju en favorit också! ^^



Var är min syster? är ju en helt fantastisk bok! Jag satt och bläddrade i den jätteförsiktigt nyss och tittade på varenda detalj i bilderna! Hela boken är ju en enda bild som aldrig tar slut :D

Tyvärr fick min bok några hörn tillknoglade :(



Vad ska jag då göra med den här boken? Jag läste ju ut den på tio minuter.... 
Jag har ju inga barn.... Men den är till mig själv! Just nu åtminstone! Jag älskar den här boken och jag är ju en duktig samlare så den ska jag behålla och kanske ta fram i mitt yrke som förskollärare och senare någon gång som mamma! :D
Jag ser mig själv ta fram den här lite då och då när jag vill ha inspiration eller bara när jag vill titta på de roliga små detaljerna i bilderna :)







Nordqvist gör så roliga detaljer! ^^

Den här ska jag bläddra i många gånger ^^



Skrivet av: luffi

jo tack det har varit och är bra med mig! Ha en fortsatt fin kväll! kram Luffi

2010-10-20 @ 22:51:24
URL: http://www.luffi.se

Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback