en tanke

Jag ska upp imorgon och påbörja min praktik på fem veckor.... 

...även om jag tycker mycket om det jag gör just nu och är väldigt intresserad av det....... så har jag ändå gått runt och tänkt på annat de senaste dagarna....

...det enda jag har tänkt på är att jag faktiskt är trött på allt. Jag är ju förfan en andraårsstudent på universitetet.... och vad ger det mig? vad hjälper det mig? varför håller jag på med det här? jag kommer inte vidare, jag har fastnat. Så har jag tänkt. Och jag vill bort. Jag som har bott i samma trånga rum i mer än tjugo år nu.... jag vill komma härifrån. När ska jag få komma bort och få vara för mig själv? När?

En massa saker snurrar i mitt huvud... men jag har ändå fötterna på jorden.... jag är inte en sån person som bara gör saker.... jag måste tänka på det, tänka realistiskt.... går det att genomföra? kan jag? får jag? hur ska jag?.....

Den här tanken jag har... jag vill den mycket... varför skulle jag inte få? varför skulle det inte gå? varför kan inte jag göra det här för mig själv? Jag vill. Jag vill

Mer av det här kommer någon dag.... men först.... ska jag ut på praktik.



Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback