Utflykt till skogen

Så.... man tar tåget in till stan för att komma till skogen.... ja det känns lite konstigt när man redan har en fin skog en kvart hemifrån :P

Men jag var ju hos tandregleraren i morse. Jag fick tjockare gummisnoddar. Sen fixade jag lunch till mig själv och kaffe såklart. Sen stack jag till slussen och mötte upp klasskompisar, vi tog en buss ut till Hellasgården. Där mötte vi upp resten av klassen plus "läraren" för dagen. Han var ensam kille :P och hela klassen är ju tjejer. Även tolken till den hörselskadade tjejen är tjej.


Vi gick ut i skogen och hittade på en massa skoj. Fast det kändes mer som om vi var mellanstadielever på klassutflykt hehe. Men det här var faktiskt riktigt roligt! Vi gjorde massa med grejer och jag skulle gärna göra det fler gånger.

Bland annat delades vi in i grupper två och två också skulle vi göra en "levande snitslad bana". Alla grupper fick ett träd som de skulle berätta kort om. Läraren gav kort information till varje grupp. Sen var det bara att följa "snittslarna" och när man hade lyssnat på alla grupper som var framför sig så fick man själv ett träd som man skulle berätta om, och när den sista gruppen hade lyssnat på oss så fortsatte vi framåt.
Sen fick vi också leka lekar och håva upp djur ur vattnet. Min lilla grupp hittade en häftig grej med långa fenor och en äcklig grej som ville äta upp vår häftiga grej.
Imorgon ska vi få undersöka djuren mer tror jag.

Detta var en rolig dag. Dock regnade det hela tiden. Men alla hade ju regnställ och stövlar. Om man ska bli förskollärare måste man ju vara förberedd ;)
Tyvärr tog jag faktiskt inga bilder. Jag glömde bort det, inte likt mig. Du får föreställa dig hur skogen såg ut ;)




Ja nu är det ju nästan kväll ju.... det är Eurovison Song Contest på tv, det ska jag titta på. Fast jag har redan tittat på alla bidragen, men jag vill ju se programmet ändå såklart :)
Sen måste jag plugga också.

Hade bra sålänge ^^






Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback