roligt? ^^

Hej!
När jag kom hem idag satte jag igång direkt! Plockade ihop och städade och dammsög i mitt rum (mitt och syrrans rum egentligen). Det behövs verkligen för det låg dammråttor på golvet :( tänkte spara städandet till syrran kom hem, hon kommer hem imorgon, så hon får sova i rena lakan osv... :)

Idag var det fortfarande ingen speciell dag på förskolan. Det är sportlov så alla grupper och gympa och sånt är inställt. Men en rolig sak som jag glömde berätta igår... (barnen säger alltid roliga saker) en pojke började prata om sin mammas kompis också tog han upp en pappersbit från sin korg i hallen. Pappersbiten var ett slags kort, ett sånt där hockykort med kända hockeyspelare du vet, fast det här var ett kändiskort (jag antog att det var samlarkort av olika kändisar) och kändisen på kortet var Katherine Heigl, du vet hon som är känd från Greys Anatomy och 27 dresses? Hon var på kortet och pojken hade kortet i sin korg och sa att det här var mammas kompis....
Jaha? Hehe... Jag undrar om det är på riktigt eller om hans mamma bara tycker om henne och inte berättat "sanningen" för honom? ^^

En annan rolig sak (jag tycker iallafall det) är en sak mamma hittade idag. Mamma och lillebror var tydligen på naturhistoriska idag. I shopen gick de och tittade. Där hittade de massor med gosedjur och annat. Men sen hittade mamma nåt annat slags gosedjur. Hon tyckte de såg lite konstiga ut men sen när hon gick lite närmare och tittade vad det stod så var dessa gosedjur avbildningar av bland annat vita blodkroppar, bakterier, syfilis, hosta..... Det här var alltså gosedjur med ögon och någon slags kropp. Tänk att ge sitt barn ett sånt gosedjur, hur kul är det? De fattar ju inte, hur kul är det att ge sitt barn syfilis liksom? :P
Vem hittar på sånt här? ^^


Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback