Lillebrors avslutningar

Igår var jag ju på min lillebror scoutavslutning och idag var jag på hans skolavslutning :)

Tro det eller ej men jag är scout och har varit det i 6 år. Så mycket roligt och så många fler vänner man har fått från att bara vara scout :)
Igår fick min lillebror årsmärke för sista året på en avdelning. Det märket har jag också :) Men till hösten nu blir han "senior" som tydligen heter "utmanare" nuförtiden. Senior-tiden är det roligaste ^^

Jag har censurerat några ansikten här och var för att jag tycker inte om att lägga upp bilder på folk som inte har godkänt det. 

Min lillebror var först med om att "slå katten ur tunnan". Han vann inte i år men han har vunnit två gånger förut.





Sen fick han såklart äran att hålla fanan när de skulle tåga till kulturhuset där allt annat skulle hända.



Hålla i fanan och gå längst fram såhär har jag också gjort för några år sedan ;)





Framme vid kulturhuset mitt i stan.



Nu är alla scouter, ledare, föräldrar och behöriga samlade i en sal i kulturhuset. På programmet var det bland annat scoutsången, kårordförandets tal, årsmärkesutdelningar, andra prisutdelningar och Idas + Pippis sommarvisor ;)



När man håller i fanan får man oftast stå och hålla den sådär som de gör på scenen under hela tiden, med en avbrytare. När jag gjorde det för några år sedan hade jag en avbrytare som idag också höll i fanan, han som håller i den vita flaggan på bilden var min avbrytare då :) Fast idag satt jag bara i publiken, eftersom jag är rouverscout (det äldsta man kan bli förutom ledare) så jag får inga märken längre förutom lägermärken.



Lillebror fick gå upp ensam för han var den enda i hans årskull som var där igår. Hans ledare var lite rolig och pratade lite om honom... dels om att han var kortare än henne när han började ;)



Nu över till lillebrors skolavslutning som var nu i morse. Jag fattar inte att det faktiskt är rätt många föräldrar som kan slita sig från sina jobb en vardagsmorgon såhär bara.



Rektorns tal var superkort i jämförelse med rektorn som jag alltid har haft och som flyttade till gymnasiet när jag började också... så jag förväntade mig en kvarts tal men det här var knappt fem minuter :P



Min kamera är snart död.... därför blev det här kortet såhär



Han fick sina första betyg och sen glass, sen var det slut och nu har han sommarlov och ska imorgon till grönan med sina kompisar.



Så, de var alla bilder... jag glömde ta bild på mig själv.... jag hade en fin vit kjol idag med spetsunderkjol ^^



Nu ska jag hjälpa mamma att städa och greja för ikväll kommer syrrans kille och stannar över helgen. Då ska det minsann vara städat här hemma ;)

Ha en fin dag 



Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback