1:a januari

Hejsan alla glada!
Såklart vi ska vara glada, tycker jag! För idag är det första dagen på det nya året! Spännande! Men jag har inte förstått det än tror jag :P
Idag vaknade jag vid elva, ganska trött och seg :P åt frukost och började titta på en film. Jag hann bara se halva filmen för att vid ett-två tiden ringde mormor och bjöd oss (jag, lillebror, syrran, hennes kille och pappa) på kaffe. Det var trevligt, det är alltid trevligt hemma hos mormor och morfar (blider kommer upp imorgon). Vi stannade där till fyra-fem och gick hem med ett spel rikare. Vi fick spelet Rummikub som de nyligen hade köpt av nån anledning men de har det gamla fortfarande så vi fick det nya. Då blev jag jätteglad! För det är ett känt spel och vi tycker om det (vi har spelat det mycket förut). När vi kom hem igen satte jag mig och såg på resten av filmen och sen började vi spela Rummikub!! :D Det är alltid roligt. Efter det fixade vi lite mat.... plockade fram lite rester och sånt.... och sen lite kaffe på det och sen mer Rummikub ^^ Sen hade klockan blivit nio och då sa mamma plötsligt att det var olycksfågeln på tv så jag var ju tvungen att se den :) Därför kommer dagens första inlägg nu :P hehe

På nyårsafton hade jag väldigt trevligt, jag var uppklädd och hade trevligt sällskap, dock blev jag besviken på fyverkerierna :/ (bilder kommer upp imorgon också antagligen)

Hoppas alla fick en bra start på året. Några nyårslöften? Det har jag inga... det har vi aldrig kört med här hemma. Vi ser fram mot vad det nya året har att erbjuda istället :)
Snart går jag och lägger mig. Godnatt!



Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback