min julafton

Oj. Jag hade ju nästan glömt bort att jag skulle prata lite mer om min jul ju!

Jag har några bilder också... men tyvärr visar inte jag så mycket bilder på folk jag känner. Bara om de har godkänt det. Fast mina syskon brukar vara ok... :P Lite synd... för ungefär tre fjärdedelar av bilderna från julafton går bort då :P

("Vi" = jag, mina syskon och mina föräldrar) :P

Jo! På julafton. På morgonen vaknar vi alla upp och drar på oss en morgonrock eller något och går in i köket där vi säger god jul till varandra. Vi hjälps åt att fixa tomtegröt och det sitter vi och äter tillsammans med alla tillbehör. Sen drar vi oss in i vardagsrummet där det under natten på något underligt sätt har kommit fram klappar under granen ;)
Vi delade ut några julklappar. Inte alla. Jag sparade några till kvällen då vi träffade fler av familjen. 

Här är några fler saker som jag fick i julklapp :)

Handduk och sängkläder!


Julgranen på julaftons morgon


Lillebror gav storasyster massage 


Sen pysslade vi lite med varsitt några timmar.... men plötsligt fick vi alla bråttom för vi hade missbedömt tiden! Men det gick bra ändå.
Vi var ju bjudna hem till mina morföräldrar tillsammans med mina två morbröder. Jag och mamma är ju familjens vegetarianer och till julbordet fixade jag två pajer som jag och mamma skulle äta. Så jag gick direkt in i köket hos mormor och fixade med maten någon timma.
Sen drack vi glögg med russin och mandlar. Också tradition! Jag älskar glögg :D

Sen blev klockan tre och lillebror och ena kusinen stack ner i källaren för att se Kalle Anka. Vi andra började äta julbord. Smaskigt!
Efter kaffe och bullar gick alla ner i källaren där vi skulle ha julklappsutdelning. Det tar ju ett tag ändå. 
Jag fick bland annat en halsduk, ljus, shampoo, en smartbox, pengar...

Efter julklapparna var minsta kusinen trött och morbror med familj åkte hem. Vi andra stannade kvar en liten stund och åt tomtegröt :) och efter det åkte vi också hem. Vi tog det lugnt hemma efter det.

Så! Det var min julafton!

Kvällens val av strumpbyxor! (jag har små hjärtan på mina)





Skrivet av: Rebecka

Vad ska du göra på nyår?:)

2010-12-30 @ 13:07:31
URL: http://fromheaventoearth.blogg.se/
Skrivet av: nea

Haha, i tyskland kan man dricka varmt vin. eftersom jag inte gillar vanligt vin gillar jag heller inte det varma vinet. därför har jag börjat gilla glögg jättemycket detta år :D förra året hatade jag det men nu är det så gott så gott :)

2010-12-30 @ 17:04:40
URL: http://neaityskland.blogspot.com

Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback