svenska vs english

Det är svårt att läsa kurslitteratur på engelska. Bara den svenska litteraturen kan vara svår att läsa. Man ska både vara vid medvetande och förstå vad man läser och samtidigt tänka på vad man läser och gå vidare med den tanken vad författaren menar. Bara detta är svårt på svenska. Ganska ofta faktiskt... med tanke på att det ofta är akademiskt skrivet med svåra ord.
Tänk då att läsa på engelska.... Då måste man inte bara göra allt ovanstående utan också försöka översätta till svenska i huvudet, alla dessa svåra ord och meningar och försöka tyda vad de innebär och tanken bakom... Ofta behöver jag också leta efter något speciellt i texten...
Om jag får säga det själv är jag duktig på engelska i allmänhet. Men detta är svårt.


Skrivet av: emilia

kurslitteratur på engelska är svårare än vad man tror då detständigt dyker upp nya begrepp som aldrig används i andra sammanhang! vad pluggar du?

2010-12-10 @ 13:51:08
URL: http://espot.blogg.se/
Skrivet av: M I N A

frågstund på bloggen, fråga påå! :)

2010-12-10 @ 16:06:08
URL: http://sisteerss.blogg.se/

Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback