jag är vegetarian

Det blev fisk och potatis för mig till middag!

Oj!

Jag var superhungrig och frågade mamma om hon hade börjat fixa mat. Ja det hade hon och det skulle bli fyllda paprikor. Det är helt ok men inte det godaste om jag ska vara ärlig. 
Jag började klaga lite... jag var ju hungrig och blir lite grinig då. Mamma sa att hon inte alltid kan fixa god mat till heela familjen eftersom vi alltid har två rätter på bordet när vi är två vegetarianer i familjen. 
Men då pekade jag på fisken som höll på att stekas i stekpannan på spisen och sa lite oskyldigt om jag inte kunde få en "sån". Jovisst det är klart du får älskling utbrister mamma.

Det föll nästan en tår när jag åt fisken, men annars var det gott och jag är mätt och inget mer med det :)

Sist jag åt kött var i somras - fisk. Men den lilla biten fisk kan mätas mellan pekfingret och tummen.... Annars var det flera år sedan jag åt kött. 
Jag ska fortsätta vara vegetarian såklart, men jag vet dock inte om jag ska börja äta fisk... det här kanske bara var en engångsföreteelse. 




Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback