Tandställning

Passar dessa tänder med tandställning?



Det blir nog väldigt annorlunda att ha metall i munnen! Nästa fredag sätter de in den, på de övre tänderna och bara på fyra limmas det. Resten sätts in efter tre månader. Eftersom mina tänder sitter så tätt och jag behöver inte dra ut någon tand så ska tänderna alltså dras framåt - utåt. Och därför börjar man med den övre käken så den undre käken "har plats" att dras fram.
Nå, idag var jag bara på röntgen. Gick snabbt. Jag fick ställa mig under två olika maskiner i ett rum där en av dem snurrar runt mig medan jag måste stå alldeles blixt stilla när jag har en krok i munnen. I det andra rummet med bara en maskin (den sista maskinen) fick jag sätta mig ner iallafall. Då skulle jag hasa ner ganska mycket tydligen och trycka ner hakan i en grej och samtidigt bita ihop i en träbit och trycka upp tungan i gommen. Så satt jag medan maskinen snurradre runt mig under några sekunder. Var lite lustigt men det var inga problem.

Jag undrar hur det kommer bli när jag har tandställning... jag är hursomhelst förberedd för att det kommer göra ont i en vecka. Men jag är inte riktigt säker på om jag kommer känna mig självsäker när jag är ute på stan eller bara när jag ler eller skrattar tillsammans med kompisar. Kommer det bli jobbigt? Kommer jag vänja mig? Kommer jag bli "underskattad"? Det undrar jag. Men vi får se, jag är ändå glad för att jag ska få den här behandlingen och resultatet blir nog fint.

Nu är det kaffedags och pluggdags. Hörs senare!

Skrivet av: AnnoYesterday

Kommer ihåg när jag fick min tandställning, kunde bara äta soppa och glass i en vecka. Man är så öm i tänderna xD. Men sen glömmer man bort att man har den, man känner den inte ens i munnen. Ganska kul ^^

2009-09-30 @ 14:35:10
URL: http://annoday.blogspot.com
Skrivet av: AnnoYesterday

Men sen kommer det ju bli jättefint! Helt klart värt det.

2009-09-30 @ 14:35:43
URL: http://annoday.blogspot.com
Skrivet av: Johnny

det brukar öma i tänderna första dagarna, sen känner du inget, kan va lite jobbigt ibland efter att ha ätit då det lätt fastnar mat i tandställningen, men annars märker man inget(Y)

2009-09-30 @ 19:05:06

Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback