Sista dagen

Lättnad. Befriande. Inget stress på morgonen. Men jag kommer sakna förskolan sååååååååå mycket. Det är alltid kul att komma ut och lära känna nya barn och vara med i nya rutiner!
Men det där med att stressa på morgonen, det gör jag egentligen inte, jag bara tror att jag måse göra en massa saker och glömmer saker. När jag har fått på mig kläderna och tagit med mig ryggsäcken ner för att hämta cykeln och sen cyklat iväg... då får jag ångest. Jag spenderar ibland hela vägen med att fundera på vad jag måste ha glömt. Det är ju lite dumt. Men sen när jag inte kommer på något så är jag ganska nöjd ändå för att då är jag säker på att jag har allt med mig. Till slut. Vad onödig jag är.

Så imorgon är jag ledig, men inte från pluggandet. Jag ska göra färdigt arbetet imorgon, eller rättare sagt - jag måste. För redovisningen är på fredag morgon. Men då får jag sova ut och ta det lugnt och hämta hur många koppar kaffe och te som jag vill, när jag vill. :)

Nu har jag tagit en skön dusch och "städat" lite bland min klädhög och packat upp min ryggsäck. Hjälpte lillebror lite med sitt pluggande, han har geografiprov imorgon, hur tråkigt som helst. Men jag hjälpte honom lite och färgla några ord och beskrev hur han skulle skriva osv :) Hoppas det hjälpte honom och att han klarar provet :)

Har gjort mig en kopp te och satt på bandit och ska nu gå igenom mitt arbete en liten stund. Hörs senare :)



Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback