Hurtig morgon

Nu har jag hunnit äta frukost, klä på mig, säga hej då till mamma och lillebror och säga hej till pappa, diska morgondisken, städa bänkarna i köket, damsugit köket och hallen, sorterat bland pennorna och sånt som står på köksbordet samt läst ett mail om att en av de viktigaste böckerna just den här veckan inte finns i lager. Jättekul. Det där med boken var lite jobbigt för nu måste jag se om jag får tag på den på akademibokhandeln, om den inte finns där måste jag beställa den nån annanstans som kommer ta flera dagar. Och då är det försent.
Förutom det har jag känt mig hurtig den här morgonen. Med att städa och sånt. Kanske tar ett tag med mitt rum också. Det som är tragiskt är att det blir dammigt två dagar senare.


Jag älskar synen av höstlöv såhär... De är brandgula nu. Trist när allt det här försvinner, då blir det en grå höst fram till det kommer snö (som antagligen bara blir slask efteråt). Saknar vintrarna som liten då det alltid var mycket snö hela vintern.

 




Skrivet av: nea

Du skriver trevliga inlägg :) Och även fast du har 4 läsare så tycker jag att du ska fortsätta!

2009-10-28 @ 15:57:28
URL: http://nealiten.blogg.se/

Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback