Grisväder

Usch vad kallt det var (är) idag. Jag var ute hela förmiddagen och det snöade ju på morgonkvisten och det var kallt och blåsigt. Det blir ännu värre när man är förskollärare och står och observerar barnen (man blir kall när man står stilla(!)). Imorgon ska vi ut i skogen så då ska jag köra på sockor, regnbyxor, gamla vinterjackan, mössa, vintervantar och en extra tröja. Burr!
Men när man sen väl är varm så är det ju hur härligt som helst att vara ute den här årstiden. Träden är så fina och himlen och luften är frisk (fast sånthär säger väl bara en blivande förskollärare och scout).

Nå. Skönt att vara hemma. Ska bara ta det lugnt och koppla av framför en serie nu och ikväll. Lillebror ska tydligen steka pannkakor. I övermorgon ska tydligen syrran åka bort så jag har eget rum över helgen. Härligt.

Åh! Vad jag har saknat min musik! Efter en heldag på en förskola är det otroligt härligt att få komma hem och lyssna på sin favoritmusik *drömmer mig bort*. Ha en trevlig eftermiddag och kväll så hörs vi :)



Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback