Den lediga dagen

Sov inte så länge på morgonen. Som vanligt. Vaknade kring halv åtta, samma tid som jag brukar gå upp när jag ska till förskolan. Jag brukar kunna ställa in mig en tid på morgonen också vaknar jag omkring samma tid i en eller flera veckor.
Fick i mig lite mannagrynsgröt sen fick jag följa med familjen och handla. Fast jag och mamma gick inte i afffären utan vi gick på loppisen. Mamma hittade saker som alltid, tillochmed jag hittade fina saker den här gången. Jag letade inte efter något men om jag hittar något fint så kan jag inte gå ifrån det.



Två jättesöta krukor. Båda är lila, ljus och mörk, den mörka är en aning större än den ljusa. De får stå i mitt fönster nu, men jag har nog egentligen inte plats för om jag fortsätter såhär blir det trångt. Jag får lägga det i min brudkista som alla mina andra saker gör.
Efter loppisen förenades familjen och vi betalade i mataffären. Sen gick jag och mamma till frisörsalongen för att jag skulle ta hål i öronen. Det gick bra, förutom att gubben klantade till det med ena örat så örhänget sitter inte riktigt fast som det ska, så jag får fixa det själv. Men efter att han hade tagit hål i båda så klarade jag det inte längre. Jag svimmade. Jag spännde mig för mycket tror jag. Då brukar jag svimma. Samma sak brukar hända när jag spänner mig när jag ska få en spruta. Det var väldigt obehagligt och mamma fick hålla i mig när vi gick tillbaka till bilen. Mådde inte så bra när jag kom hem heller, jag fick sova en stund.

På eftermiddagen var det lite bättre och familjen åkte till scoutgården. Scoutgården i Väsby fyller 60 år så det var tårtkalas och massor av bildvisningar. Trevligt. En massa minnen kom tillbaks och jag börjar längta till det stora världsjamboriiet (stavas det så?) här i sverige sommaren 2011. Ja, jag är scout, för dig som inte visste det.

Den långa tårtan.
Nu är det sen eftermiddag och jag har tagit en lång dusch. Jag önskar att vi hade badkar. Sist jag badade i badkar var i Wales (jag bodde i en vanlig familj när jag praktiserade i Wales). Att ta ett långt varmt bad på vintern är väl härligt?
Just nu längtar jag till middagen. Jag är hungrig. Mamma och jag ska göra ungsbakade grönsaker med haloumi. Mums!
Mer planer för kvällen finns inte. Tar det lugnt. Dock fick jag lust att spela tv-spel för en stund sen. Det var länge sen. Ska prata med lillebror :)

Ha en trevlig kväll :)


Skrivet av: Therése

Godkväll!



Kikar in lite! Allt bra med dig? :)

Hoppas du haft en trevlig lördag!



Många kramar Therése



PS. Jag har en pågående designtävling i min blogg! Var gärna med!

2009-10-17 @ 22:38:06
URL: http://terreh.blogg.se/

Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback