"Rolig lista"

Fick en kommentar om att jag skulle prova på en rolig lista, eftersom jag inte har nåt bättre för mig. Ja, Linnéa, det låter kul! Jag provar på en sån rolig lista. Jag har säkert fyllt i flera sånahär listor, men det är ju kul varje gång ^^
Lägger upp den här på bloggen också. Kan jag lika gärna göra. Så kanske jag lär mig att uppdatera bloggen fler än en gång om dagen. Är det inte roligare att läsa fler än ett inlägg per dag? :)

Nå, här kommer listan... den är ganska lång, du behöver inte läsa den ;P

Lovar du att vara ärlig? Ja
Du heter: Lovisa
Smeknamn:  Lovisa, trollet, hjärtat, lilla gris och massa andra ord mamma kommer på att kalla mig
Låt som när du är ledsen sörjer till?: Titanic-låten med Céline Dion
Beroende av: kaffe och japanska animerade serier
Vad tror folk om dig?: att jag är snäll och blyg (?)
Stämmer det?: ganska mycket
Vad får du oftast komplimanger för?: mina ögon antar jag
Vad säger du för att imponera på någon?: beror såklart på vad personen blir imponerad på, men jag brukar inte försöka imponera på det sättet
Hur imponerar man på dig?: att vara bra på något eller brinna för något eller ha bra smak
Brukar du skratta för dig själv?: javisst händer det
Var bor du?: I Upplands Väsby
Trivs du där?: Det har jag alltid gjort! barndomsminnen och allt...
Äger du några converse: om man får räkna skor som har samma modell men inte har märket (?)
Sprit, cider, vin eller öl: vin
Brukar du bli för full: brukar brukar jag inte
Vad har du för mobil operatör: Tele2
Är du allergisk mot något: möjligen nötter
Har du haft sex idag: nej
Hur svarar du i mobilen: Hallå?
Vem ringde du senast?: min VFU-förskola
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: hon är inte upptagen och de här är hennes mobilnummer (ungefär)
Antal timmar sömn inatt: 8 timmar kanske
Sov du ensam: Ja, om man inte räknar med vovven
Brukar du komma i tid: alltid punktlig
När mår du bra: när jag har slutfört allting och bara kan slappna av och kan njuta av att befinna mig i mitten av kärleken i familjen
När blev du fotad senast: om man inte ska räkna när man tar foto själv så var det för några veckor sedan av syrran tror jag
Hur känner du dig nu: trött och lite spänd
Vanligaste färg på dina kläder: svart, sen kommer blå och lila tror jag
Vad tycker du om fötter: de kan vara söta.. bra att ha?
Vad saknar du: julmust och släkten och barndomen
Hade du en bra kväll igår: helt ok, men den hade kunnat vara bättre antar jag
Favorit dryck på morgonen: mjölk
Rakar du benen: ja
När brukar du oftast gå och lägga dig: ca 23
Är du blyg?: japp, men inte i alla sammanhang
Sysslar du med någon idrott: nej
Vill du hellre ha mail än brev: att få brev är jättekul!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: nej (nu förstör jag drömmar känns det som)
Har du spytt offentligt: om man räknar att spy när andra (inte nödvändigtvis främlingar) har sett, så ja
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: pussa på en kille och se vad som hände
Är du nöjd med ditt liv: ja, inget jag skulle byta ut
Är du bortskämd: det tycker jag inte
Vad gör du i morgon: pluggar
Vad är det värsta du vet?: ordet hat och sprutor
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka?: ibland 0 kr och ibland ett par hundralappar
Vilken kändis tycker du är en bra förebild?: jag kan inte komma på någon just nu... jag kan göra ett helt inlägg om en inspirerande kändis nån gång :)
Vad längtar du till?: julen och nyår
Har du bra vänner och äkta vänskap?: mina vänner är snälla :)
Vad använder du för shampoo?: alltid olika, men just nu är det barnängen tror jag
Vad är det finaste du fått?: syskon
En speciell dag du minns: inget speciellt som jag kommer att tänka på just nu, men det är nåt jag kan göra ett inlägg om nån gång:)
Tycker du om någon just nu: ja om inte fler hehe
Du samlar på: porslinsdockor
Gröna eller röda äppeln: röda
Vem ringer du när du är arg/ledsen: syrran eller mamma, men de behöver jag oftast inte ringa till för att få kontakt med
Gillar du golf: inte speciellt
Vilken tid gick du upp idag: lite efter åtta
Har du sovit i din egna säng inatt: ja
Har du strumpor på dig nu: nej men tofflor
Är det okej att gråta: ja
När grät du senast: för någon vecka sen
Vad skulle du göra om du vann en miljon: köpa hus till familjen
Bär du glasögon eller linser: ingetdera
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: nej!
När går du upp ur sängen en helgmorgon: ca nio brukar jag vakna
Har du piercing: om hål i öronen räknas (6 st)
Vill du gifta dig: en dag vill jag gärna göra det
Vill du ha barn: ja!
Solar du ofta: nej, helst inte, jag lyckas alltid bränna mig annars
Är du bra på att laga mat: ja, när jag väl gör det på riktigt
Är du flygrädd: nej
Hur vig är du: inte speciellt, vad är normalt?
Är du musikalisk?: det tror jag inte
Vad dricker du helst när du är törstig: vatten eller mjölk
Vilken är din favoritglass: vanlig mjukglass
Tror du på ett liv efter döden: ja, det gör jag
Tycker du om sushi: har aldrig provat, dessutom är jag veg
Vad äter du helst när du ser på film: choklad eller popcorn
Bor dina föräldrar tillsammans: ja
Har du tandläkarskräck: nej
Är du morgon- eller kvällsmänniska: morgonmänniska
Vilken ögonfärg har du: grön
Har du någon gång gråtit dej till sömns: nej
Biter du på naglarna: nej
Röker du: nej!
Hur ofta tränar/motionerar du: går på promenad nån gång i veckan
Senaste låt du hörde: guns n' roses - don't cry



Så! Nu var den roliga listan klar! Lite jobbigt var det och det tar ju tid! tog säkert en halvtimme att fylla i :P
Kopiera gärna och fyll i själv :)

Med det här säger jag nog godnatt....

Godnatt!
Hörs imorgon

PS. Filmen jag bestämde mig för var "9". Den var helt ok. Inte så speciell men den håller dig sysselsatt :P



Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback