En inspirerande figur

Mumintrollet.

Skapades av Tove Jansson. Mest känd från den japanska tecknade serien som gått på tv men Tove skrev ju böcker om mumin! Om muminpappan är väl den första antar jag, för det handlar om hans äventyr före livet i mumindalen i det stora runda blåa huset. Jag har inte direkt läst några av böckerna men jag har nog sett alla serier, sen har jag sett några filmer och läst några serier också.

Mumintrollet och hela sagan är helt underbar och var grädden på moset i min barndom tror jag. Jag har alltid tyckt om mumintrollet. Varför? För att alla karaktärer är så snälla och generösa och tålmodiga och har gammeldagstänk och är bara helt underbara. Dessutom är den finlandssvenska dialekten så charmig så man dör.

Mumintrollet är modig och charmig och snäll och söt... han är som en riktig prins. Min prins. (Fast jag vill inte vara snorkfröken bara därför dock)

Hela muminfamiljen är inspirerande och beundransvärda! :)






Skrivet av: Anonym

ditt bästa inlägg hittils! mumin äger! :D mumin är mycket djupare än vad man tror, jag skulle kunna diskutera mårrans utanförskap i flera timmar.

2009-11-27 @ 22:56:07
Skrivet av: nea

det var jag som skrev det :P

2009-11-27 @ 22:56:34
URL: http://nealiten.blogg.se/

Kommentera här


Vad heter du?
Spara mig!

E-postadress: (bara jag som ser)


Bloggadress/hemsida:


Din kommentar:


Trackback